Dieta daneză de 13 zile cu carne de pui

Funcționează după principii care au la bază schimbarea stilului alimentar, este unul destul de strict pentru organism, ca atare e important să cunoști atât beneficiile înainte de a te apuca de ea.

Este cunoscută ca dieta care modifică metabolismul și care are efect timp de 2 ani după ce a fost încheiată (ea se poate repeta abia după 2 ani). Ea durează 2 săptămâni, timp în care dieta se urmeaza exact după indicațiile recomandate.

Dieta constă în reducerea carbohidraților și a grăsimilor din alimentație. Există 3 mese pe zi la aceeași oră (ora 09:00 – mic dejun, ora 14:00 – prânz, maximum ora 18:00 – cina). Dieta permite aportul extern de vitamine și minerale pentru a preîntâmpina deficiența de nutrienți. Se recomandă consumul a cel putin 2-3 litri de apă pe zi. Fiind un regim destul de restrictiv și sărac în nutrienți, el slăbește sistemul imunitar și crește riscul de îmbolnăvire (pot apărea boli ale rinichilor și ale aparatului digestiv). Unele persoane se pot confrunta cu stări de somnolență, lipsă de concentrare și nervozitate.

Dieta daneză cu pui constituie un regim alimentar foarte strict, care se întinde pe durata a 13 zile, ajutându-ne să slăbim până la 25 de kilograme. Este urmată în mod special de persoanele care vin din vacanță cu multe kilograme în plus, respectiv de oamenii care se află în fața unui eveniment important (de exemplu o nuntă) și trebuie să atingă o anumită greutate ca să încapă în rochie sau costum.

Principalul risc la care vă veți expune adoptând-o este celebrul efect yo-yo. La finalul dietei, porțiile de mancare vor trebui să crească gradual. Mâncând moderat, după ce ați ținut dieta daneză, vă asigurați, practic, de faptul că acele kilograme în plus nu se vor întoarce împotriva dumneavoastră precum un bumerang.

Cum reactionează organismul în primele zile?

Adepții dietei se vor confrunta cu o senzație permanentă de foame, vori fi doar cu gândul la mâncare, salivând până și la o simplă bucată de pâine. Se pot acuza stări de slăbiciune, iritare, oboseală, ce pot culmina cu episoade depresive. Foamea declanșată de această dietă de 13 zile va afecta inclusiv calitatea somnului dar va genera topirea grăsimilor, dar și pierderea masei musculare;

Regulile de baza ale dietei Daneze cu pui

Pe parcursul dietei daneze, nu aveți voie să vă abateți de la planul trasat din timp. Gustările între mese, indiferent de natura lor, nu iși au locul în acest regim. Trebuie să consumați mai multă apă și alte lichide. În cele 13 zile de dietă aveți voie să consumați ceaiuri și cafeaua de dimineață.

Încălcarea unei reguli va conduce la întreruperea dietei. Aceasta poate fi reluată, însă, la o distanță de minim 6 luni. De asemenea, dieta de 13 zile poate fi repetată la un interval de doi ani. Prezintă un risc important pentru sănătatea noastră, de aici și pauza la care făceam referire anterior.

Pentru a nu pune rapid kilogramele la loc, trebuie avută o grijă suplimentară în ceea ce privește alimentele consumate după încheierea dietei, cantitați și nu numai. Alegeți să mâncați cât mai natural pentru a vă menține la o greutate optimă!

Meniul dietei Daneze pe zile

Ziua 1

La micul dejun puteți consuma o ceașcă de cafea sau o cană de ceai verde și două cuburi de zahăr brun. Prânzul constă în două ouă fierte (tari) și aproximativ 350 de grame de spanac fiert, plus o roșie. La cina este recomandat să mâncăm maxim  200g de pui, preparat la abur sau pe grill, alături de o salată, peste care se poate stoarce lămâie.

Ziua 2

La micul dejun puteți consuma o ceașcă de cafea sau o cană de ceai verde și două cuburi de zahăr brun. La amiază, un iaurt slab și 200 g de șuncă de pui. La cina este recomandat să mâncăm maxim  200g de pui, preparat la abur sau pe grill, alături de o salată, peste care se poate stoarce lămâie.

Ziua 3

La micul dejun o ceașcă de cafea sau o cană de ceai verde, plus o felie de pâine prăjită. La prânz două ouă fierte și 200g de șuncă slabă. Pentru cina avem țelină fiartă, o roșie și o portocală.

Ziua 4

La micul dejun o ceașcă de cafea sau o cană de ceai verde, plus o felie de pâine prăjită. La prânz 200 ml de suc de mere cu un iaurt slab. Seara, 250 g brânză de vaci (slabă), un ou fiert și un morcov ras!

Ziua 5

Începeti ziua cu un morcov dat prin răzătoare. La amiază 200g pui fiert și 100g garnitură de fasole verde fiartă. La cina avem ca sugestie o țelină rasă amestecată cu iaurt slab.

Ziua 6

La micul dejun puteți consuma o ceașcă de cafea sau o cană de ceai verde și două cuburi de zahăr brun. La prânz alegeți o roșie mare și 200 g broccoli asupra căruia vom stoarce o lămâie. Pentru cină, 200 g de vită cu o salată verde.

Ziua 7

Prima masa a zilei va consta într-o felie de pâine prăjită, alături de o cană de ceai. La prânz vom opta pentru 2 ouă fierte (tari sau moi) și două roșii proaspete. Cina constă în 200 g de iepure sau miel și un măr copt.

Ziua 8

Indicată este o cana de cafea și maxim o linguriță de zahar la micul dejun. La prânz 2 ouă posate și 250 g de spanac. Vita la grill sau abur, alături de o salată de crudități cu ulei de masline.

Ziua 9

Pentru prima masa a zilei alegeți o felie de toast și o cană de ceai. La prânz se recomandă 250 g de feta și un iaurt cu mai puțină grăsime. La cină un mix de țelină, roșie și o pară la final.

Ziua 10

Un morcov crud ras la micul dejun. La prânz se va consuma un suc natural de portocale de 200 ml și un iaurt slab. Seara optăm pentru brânză de vaci și un ou fiert.

Ziua 11

Pentru prima masă a zilei o ceașcă de cafea și o pâine prăjită. La prânz alegeți un morcov crud (ras) cu 250 g de brocoli fiert. Seara 200 g de miel alături de o roșie proaspătă și coaptă.

Ziua 12

La micul dejun o cană de ceai și o roșie vor avea efecte benefice asupra siluetei. La prânz 150g de șuncă, un ou fiert și o roșie. La cine se va servi păstrăv circa 200-250g cu o lămâie.

Ziua 13

Consumati cafea neindulcită și o pâine prăjită în tigaie sau prăjitor de pâine la micul dejun. La prânz puteți mânca 250 g de șuncă și un iaurt natural. Un mix de salată verde și ton vor fi ideale.

 

Consumul de vitamine va anula deficiențele ce pot apărea pe durata unei diete atât de stricte. Persoanele care nu suportă carnea de pui au posibilitatea de a urma dieta daneză ce are în componență alte tipuri de carne (vită, miel). Prin urmare, planul alimentar pe cele 13 zile va fi similar cu cel prezentat mai sus, fiindu-i aduse mici modificări.

 

Facebook Comments

Lasă un răspuns