VW și Bosch fac echipă pentru a spori ambițiile Europei în materie de baterii

VW și Bosch fac echipă pentru a spori ambițiile Europei în materie de baterii

Volkswagen și Robert Bosch plănuiesc să înființeze o societate mixtă până la sfârșitul acestui an pentru a echipa fabricile de celule de baterii și pentru a contribui la autosuficiența Europei în producția de baterii.

Unitatea va explora posibilitățile de soluții la scară industrială pentru fabricarea bateriilor în Europa,  au declarat  VW și Bosch într-un comunicat.

Noua întreprindere va furniza sisteme de producție a bateriilor, precum și va asista producătorii de celule de baterii în extinderea și întreținerea site-urilor lor de producție, a spus VW.

„Europa are o singură șansă să devină puterea globală a bateriilor în următorii ani”, a declarat șeful tehnologiei VW, Thomas Schmall, în declarație.

„Lucrăm pentru a construi un lanț de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică „fabricată în Europa”, a spus Schmall.

VW intenționează să aibă șase fabrici de producție de celule de baterii în Europa până în 2030, cu o capacitate comună de 240 gigawați oră (GWh), în încercarea de a controla cât mai mult din lanțul de aprovizionare. Planul este un pas cheie în încercarea VW de a depăși Tesla și de a deveni cel mai vândut de vehicule electrice din lume.

Uzinele de baterii ale VW vor avea o capacitate de producție de 240 gigawați oră pe an

Primele două fabrici, una în Suedia și una în Germania, urmează să înceapă producția în 2023 și 2025. Locațiile și datele de începere pentru celelalte patru nu au fost încă dezvăluite, deși posibilele locații includ Spania și Europa de Est.

Asocierea Bosch-VW va deservi fabricile de celule de baterii din Europa, se spune în comunicat, care se înmulțesc în număr pe fondul presiunii Uniunii Europene de a deveni mai puțin dependente de Asia pentru aprovizionarea cu baterii. Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect.

CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess, a declarat că divizia de baterii va genera vânzări de 20 de miliarde de euro (22,7 miliarde de dolari) până la sfârșitul deceniului și este pregătită pentru o vânzare parțială.

Pentru Bosch, mișcarea își va consolida rolul în tranziția către vehiculele electrice, care pentru mulți furnizori reprezintă o amenințare existențială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puțini pași și mai puțină muncă decât construirea unei mașini cu motor cu ardere internă.

Furnizorul, cel mai mare din lume, a decis în trecut să nu investească în producția de celule de baterie în sine, considerând că investiția de capital inițială este prea costisitoare.

Până acum, în Europa au fost anunțate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puțin sub 900 GWh de capacitate, potrivit datelor Alianței Europene pentru Baterii (EBA) – care urmează să constituie aproximativ 16% din producția globală până în 2029.

Dar EBA a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependența de furnizorii care domină piața, mai ales din Coreea de Sud și China.

Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice și care va produce peste 100 GWh de capacitate la vârf.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Lasă un răspuns