Renault susține că va vinde doar mașini electrice în Europa începând cu anul 2030

Renault susține că va vinde doar mașini electrice în Europa începând cu anul 2030.

Într-o conferință de presă de săptămâna trecută, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că, compania sa intenționează să vândă doar mașini electrice cu baterii în Europa începând cu 2030. El a lăsat ușa deschisă pentru ca Dacia, marca ieftină din grupul Renault, să continue să vândă automobile pe benzină și diesel și după acea dată, numind-o Planul B al Renault. Potrivit Automotive News Europe , trecerea la electricitate la Dacia ar urma să vină în „ultimul moment posibil” pentru a păstra reputația Daciei de comercializare a vehiculelor la preț redus, ceea ce de Meo numește strategia sa de „valoare pentru bani”.

Odată cu acest anunț, Renault se alătură unei liste tot mai mari de mărci, inclusiv Peugeot, Fiat, Opel și Ford din Europa, care și-au făcut toate angajamente similare. Au puține variante de ales în această chestiune. Uniunea Europeană ia în considerare noi reguli care ar impune producătorilor de automobile să vândă doar vehicule cu emisii zero până în 2035. Următorul mare pas în obiectivele UE privind emisiile de dioxid de carbon va avea loc în 2025. Va fi urmat de regulile Euro 7 privind poluanții care se așteaptă să facă. și mai greu de vândut mașini cu motoare cu ardere infernală. „Avem obligația de a participa la tranziția către o Europă neutră din punct de vedere al carbonului˝, a spus de Meo.

Renault tocmai a lansat Megane E-Tech, doar a doua mașină de pasageri electrică cu baterie după Zoe, care a apărut pe piață în urmă cu 9 ani. Acesta va fi urmat de cel puțin alte patru modele electrice cu baterie de la Renault până în 2025, inclusiv micul Renault 5, un SUV compact, un mic crossover sau SUV inspirat de Renault 4 și o dubiță electrică.

Renault se luptă din punct de vedere financiar în ultimul timp, pierzând în mod constant bani trimestru după trimestru. Dar de Meo spune că lucrurile merg bine. Costurile de dezvoltare pentru noile modele electrice au fost reduse cu 40%, iar timpul de dezvoltare redus cu 25%. „Timpul înseamnă bani”, a subliniat el

Relația companiei cu partenerul Nissan a fost tensionată până la punctul de rupere de afacerea Carlos Ghosn. De Meo a spus că s-a văzut cu Makoto Uchida, omologul său de la Nissan o singură dată în persoană de când a început pandemia, dar că directorii ambelor companii se vor întâlni la sfârșitul lunii ianuarie și vor ține apoi o conferință de presă comună. El speră într-o „nouă dinamică de colaborare” cu Nissan în Europa și că, cu „bun simț”, mărcile să poată lansa împreună produse și inițiative noi.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours

Lasă un răspuns