Camionul cu hidrogen care poate revoluționa transportul auto

Camionul cu hidrogen care poate revoluționa transportul auto poate fi alimentat în doar 15 minute și cu autonomie de 600 de kilometri ,a intrat în faza de testare. Compania care a dezvoltat proiectul este încrezătoare că acest vehicul va transforma radical sectorul transportului rutier de marfă.

Producătorul scoțian HVS a început să testeze un camion propulsat cu hidrogen a cărui ardere produce doar apă și care poate ajuta la decarbonizarea transportului rutier de marfă, sector care produce anual peste 21 de milioane de tone de dioxid de carbon numai în Marea Britanie, relatează Sky News.

Camionul stochează hidrogenul la presiune ridicată în rezervoare special concepute pentru a rezista la impact puternic. Gazul care este mai ușor decât aerul e convertit de o pilă de combustibil în electricitate, care apoi antrenează roțile.

„Îți dă aceeași senzație ca un diesel. Șoferii de TIR conduc în general până la patru ore și apoi iau o pauză. În 15-20 de minute ei pot realimenta cu hidrogen și pot să pornească pentru încă 600 de kilometri”, a declarat Jawad Khursheed, fondatorul companiei HVS.

„Nu ai zgomotul motorului diesel, nu ai fumul unui vehicul diesel. E un loc de muncă plăcut”, a spus Macky Arthur, șoferul care testează prototipul.

O baterie care să ofere aceeași autonomie de 600 de kilometri ar cântări câteva tone, ceea ce ar face-o inutilizabilă, întrucât ar reduce cantitatea de marfă care poate fi transportată. În plus, un astfel de acumulator ar necesita câteva ore pentru încărcare, întârziind mult transportul.

Hidrogenul ca sursă de propulsie auto ridică, totuși, câteva probleme. Folosirea acestuia pentru a obține energie verde este foarte scumpă în prezent și mai puțin eficientă decât încărcarea unei baterii auto.

Centrul pentru Transportul Rutier Sustenabil, un institut de cercetare din Anglia, a calculat că trecerea tututor camioanelor diesel pe baterii ar necesita 10,6 Gigawați de electricitate, adică producția a 900 de turbine eoliene offshore.

Tranziția la propulsia cu hidrogen ar necesita, însă, 35,6 GW de electricitate, de trei ori mai multă energie produsă de 900 de turbine eoliene offshore.

Susținătorii hidrogenului susțin că tehnologia va avansa și astfel propulsia cu acest gaz se va impune pe piață.

 

 

Articole similare

+ There are no comments

Add yours

Lasă un răspuns