Mașini electrice

Lotus și Britishvolt plănuiesc un parteneriat

Lotus și Britishvolt plănuiesc un parteneriat după ce startup-ul a început să lucreze la o fabrică de baterii de 3,5 miliarde USD în Marea Britanie.

Grupul Lotus și Britishvolt au semnat un acord preliminar pentru a explora colaborarea în producția, cercetarea și dezvoltarea bateriilor, potrivit unor persoane familiare cu problema.

Companiile plănuiesc să împărtășească detaliile memorandumului lor de înțelegere săptămâna viitoare, au spus oamenii, care au cerut să nu fie identificați înainte de anunț.

Reprezentanții Lotus și Britshvolt au refuzat să comenteze.

Acordul este prima legătură oficială cu un producător auto pentru Britishvolt și un pas important pentru companie, care încearcă să-și cimenteze credibilitatea în fața potențialilor investitori.

Startup-ul a făcut două runde de strângere de fonduri și a declarat anul trecut că are în vedere listarea la Bursa de Valori din Londra.

Britishvolt a început lucrările la o fabrică de 2,6 miliarde de lire sterline (3,5 miliarde de dolari) din Blyth, Anglia, despre care compania a spus că va crea în cele din urmă aproximativ 3.000 de locuri de muncă. La capacitate maximă, fabrica va produce suficiente celule pentru mai mult de 300.000 de baterii de vehicule electrice pe an.

Guvernul britanic a declarat că va sprijini proiectul cu o sumă nespecificată din Fondul său de transformare auto, un program de 1 miliard de lire sterline pentru a ajuta la construirea de fabrici care pot produce baterii la scară largă.

Guvernul premierului Boris Johnson încearcă să evite să rămână în urmă într-o competiție transcontinentală pentru a elimina dominația producătorilor asiatici de baterii. Johnson a angajat 1 miliard de lire sterline pentru a ajuta la construirea de fabrici care pot produce la scară.

Britishvolt a declarat că fabrica sa va fi operațională până la sfârșitul anului 2023.

Grupul comercial din industria auto britanică SMMT a avertizat că producătorii de automobile ai țării au puțin timp să își extindă sectorul de fabricare a bateriilor înainte ca acordul Brexit încheiat la sfârșitul anului 2020 să supună comerțul cu vehicule la cerințe de conținut mai stricte pentru comerțul fără tarife.

Marea Britanie interzice vânzările de mașini noi pe benzină și diesel dincolo de 2030.

Nissan a declarat anul trecut că va crea un centru de producție de vehicule electrice de 1 miliard de lire sterline în nordul Angliei. Producătorul auto japonez colaborează cu o unitate a grupului Envision din China, care intenționează să construiască o fabrică de baterii în regiune care va fi gata cel mai devreme în 2024.

Proprietarul Lotus, Zhejiang Geely Holding Group, încearcă să susțină brandul emblematic pe piața în plină dezvoltare a vehiculelor electrice din China, păstrând în același timp o bază de producție în Marea Britanie. Mult-așteptatul său model sport Emira – care urmează să fie livrat anul acesta – va fi ultimul model al companiei numai pe benzină.

Odată cu Emira, alături de un plan de a construi SUV-uri electrificate în China , Lotus face progrese în extinderea dincolo de vânzarea doar a câtorva mașini în fiecare an, care atrag fanii curselor.

Articole similare

Lasă un răspuns

Back to top button