Asocierea Renault-Nissan-Mitsubishi de 26 de miliarde de dolari aprofundează platforma comună și cooperarea în producție

Asocierea Renault-Nissan-Mitsubishi de 26 de miliarde de dolari aprofundează platforma comună și cooperarea în producție.

Renault-Nissan va lansa împreună 35 de vehicule electrice noi și vor urma o strategie comună pentru a asigura o capacitate globală de producție a bateriilor de 220 GWh.

Partenerii alianței Renault , Nissan și Mitsubishi Motors vor investi 23 de miliarde de euro (26 de miliarde de dolari) în vehicule electrice în următorii cinci ani și vor dezvolta împreună o arhitectură electronică auto comună, în timp ce grupul franco-japonez aflat în dificultate încearcă să-și recapete impulsul pierdut.

În primul său anunț major în urmă cu doi ani, partenerii alianței au declarat că vor lansa împreună 35 de vehicule electrice noi în următorii cinci ani. Ei vor urma, de asemenea, o strategie comună pentru a asigura o capacitate globală de producție a bateriilor de 220 GWh până în 2030.

Ca parte a impulsului, Renault va conduce dezvoltarea unei arhitecturi electrice și electronice centralizate comune și va introduce primul său „vehicul definit complet de software” până în 2025.

Cei trei producători de automobile urmăresc ca platformele comune să sprijine aproximativ 80% din cele 90 de plăci de identificare combinate până în 2026, în creștere față de aproximativ 60% în prezent, au spus ei într-o declarație comună joi.

Investiția a fost anunțată de noua echipă de conducere, condusă de președintele Consiliului de operare al Alianței, Jean-Dominique Senard. Este mai mult decât dublu față de cele 10 miliarde de euro (11,3 miliarde de dolari) deja investite de cei trei parteneri în electrificare. Cele 35 de vehicule electrice noi până în 2030 reprezintă mai mult de trei ori față de cele 10 modele de vehicule electrice care sunt deja comercializate de Renault, Nissan și Mitsubishi.

„În urmă cu trei ani, alianța trecea printr-o criză fără precedent în istoria sa, bazată pe o lipsă de încredere”, a spus Senard. „Această perioadă aparține trecutului. De atunci ne-am revenit mai puternici și mai repede decât și-ar fi putut imagina chiar și cei mai optimiști.”

Liderii tuturor celor trei companii au conturat viziunea comună pentru 2030 într-o conferință de presă online și au pictat o imagine a unității, după o perioadă de tulburări după arestarea fostului președinte al alianței Carlos Ghosn în Japonia, sub acuzația de abatere financiară la Nissan.

Anunțul a fost atât o reambalare a inițiativelor deja anunțate, cât a fost o asigurare a pieței că cele trei companii încă lucrează împreună și s-au concentrat să rămână competitive. Cifrele de investiții, de exemplu, au inclus aproximativ 18 miliarde de dolari, Nissan a declarat în noiembrie că plănuiește să cheltuiască peste cinci ani pentru a accelera electrificarea propriilor vehicule.

Întrebată dacă planul de cheltuieli pentru vehiculele electrice este suficient, având în vedere că este doar aproximativ jumătate din totalul pe care Volkswagen intenționează să îl investească în tehnologie, directorul financiar Renault Clotilde Delbos a spus că este „suficient”, având în vedere experiența anterioară a alianței în fabricarea de vehicule electrice.

„Nu suntem un jucător de a doua divizie atunci când venim împreună”, a spus CEO-ul Renault, Luca de Meo, în timpul prezentării.

Platforme multiple

Conform noii foi de parcurs pentru 2030, cele trei companii vor lansa cinci platforme comune de vehicule electrice care vor acoperi 90% din noile modele de 35 de vehicule electrice.

Alianța are deja platforme EV partajate, inclusiv arhitectura CMF-EV care stă la baza crossover-ului electric Nissan Ariya și omologul său Renault, Megane E-Tech. Între timp, Mitsubishi și Nissan au dezvoltat o platformă comună de vehicule electrice pentru minimașini, sau mașini „kei” japoneze, așa-numita KEI-EV.

Alte platforme partajate vor include un CMF-AEV pentru intrări la prețuri accesibile, cum ar fi Dacia Spring, LCV-EV pentru vehicule comerciale precum Nissan Town Star și CMF-BEV pentru vehicule electrice compacte. Renault va prelua conducerea în proiectarea acestei arhitecturi compacte.

Platforma CMF-EV va fi arhitectura eroului până la sfârșitul deceniului.

CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a declarat că în 2030, alianța va construi 1,5 milioane de vehicule pe an numai pe baza acelei platforme. Acesta va sprijini 15 modele din cinci mărci, inclusiv Nissan, Renault, Mitsubishi și mărcile premium Infiniti și Alpine.

CMF-EV va susține aproape jumătate din cele 35 de noi modele EV aflate pe drum.

Alte platforme partajate vor include un CMF-AEV pentru intrări la prețuri accesibile, cum ar fi Dacia Spring, LCV-EV pentru vehicule comerciale precum Nissan Town Star și CMF-BEV pentru vehiculele electrice subcompacte. Renault va prelua conducerea în proiectarea acestei arhitecturi compacte.

VE-uri mici

Nissan a spus că va introduce un vehicul electric mic pentru Europa, bazat pe platforma CMF-BEV, ca succesor al lui Micra. Acesta va fi realizat de Renault la complexul ElectriCity al companiei din nordul Franței.

Platforma CMF-BEV va atinge o autonomie de 400 de kilometri (250 de mile) și va permite o reducere cu 33% a costurilor și o reducere cu 10% a consumului de energie, au spus companiile. Alianța prevede că CMF-BEV va sprijini aproximativ 250.000 de vehicule pe an după lansarea sa în 2024.

Renault a anunțat că va deveni o marcă numai electrică în Europa până în 2030 , alăturându-se Ford din Europa, mărcilor Stellantis și altora în renunțarea la angajamentul de motoare cu ardere, în timp ce Uniunea Europeană face eforturi pentru a opri vânzările cu ardere internă până în 2035.

Cele trei companii se vor concentra și pe bateriile cu stare solidă și pe electronice.

Companiile au spus că, prin dezvoltarea de platforme și electronice partajate, vor putea avea peste 10 milioane de vehicule pe șosea în 45 de modele ale Alianței echipate cu sisteme de conducere autonomă până în 2026. Până în anul 2026, Alianța a spus că va fi și primul producător global de piață de masă va introduce ecosistemul Google în mașinile sale.

Alianța este ținută împreună într-o relație de acțiuni încrucișate, Renault deținând 43,4% din Nissan, care la rândul său deține 15% din participația Renault fără drept de vot. Nissan are o treime din acțiunile Mitsubishi Motors.

O nouă structură era așteptată de piețele financiare. Renault a fost în poziția dominantă de când a salvat Nissan în urmă cu două decenii, dar acum este mai mic ca vânzări decât partenerul său japonez.

 

Lasă un răspuns