Renault și Valeo vor lucra împreună la motoarele electrice de nouă generație

Renault și Valeo vor lucra împreună la motoarele electrice de nouă generație. Motoarele vor fi construite în fabrica Renault din Cleon, nordul Franței, care produce generația actuală de motoare. La fel ca și motoarele Renault existente, acestea vor fi construite fără metale din pământuri rare, ceea ce a stârnit îngrijorări din cauza volatilității prețurilor și a controlului de către China.

Centralele vor putea produce 200 de kilowați, ceea ce ar reprezenta o creștere semnificativă față de motoarele Renault existente. Motorul celui mai recent vehicul electric al producătorului de automobile, compactul Megane E-Tech Electric, are o putere de 160 kw.

Noile motoare vor apărea până în 2027, au spus companiile , fără a oferi mai multe detalii. Renault și Valeo au declarat că au semnat un memorandum de înțelegere pentru a crea un parteneriat.

Renault va externaliza proiectarea și producția statorului – componenta statică a unui motor electric – către Valeo și Valeo Siemens eAutomotive, o societate mixtă asupra căreia Valeo  tocmai a preluat controlul total . Statoarele, care folosesc înfășurări de cupru, sunt acum produse în fabrica Cleon.

Expertiza fir de cupru

Companiile au spus că expertiza Valeo în asamblarea firelor de cupru îi va permite să utilizeze o densitate mai mare de cupru în stator, rezultând mai multă putere din aceeași cantitate de energie.

Rotorul – partea unui motor electric care se rotește – și arhitectura generală a motorului vor fi proiectate de Renault, au spus companiile.

Tehnologia Renault, pe care o numește Externally Excited Synchronous Motors, este utilizată pe aproape toate vehiculele sale. Un rotor bobinat înlocuiește magneții permanenți găsiți în marea majoritate a motoarelor utilizate astăzi, iar rotorul este excitat mai degrabă de energie electrică decât de un câmp magnetic. BMW folosește o tehnologie similară.

Furnizarea și distribuția de metale rare sunt controlate de China, iar mulți producători de automobile caută să reducă conținutul lor din motoarele lor electrice, dacă nu să le elimine cu totul.

Megane E-Tech Electric este prima salvă dintr-o ofensivă majoră a vehiculelor electrice la Renault, care a fost un pionier cu mașina mică Zoe lansată în 2013, dar riscă să rămână în urma rivalilor de pe piața de masă precum Volkswagen.

Megane va fi urmat de un SUV compact, trei vehicule electrice de înaltă performanță de la marca de mașini sport Alpine, mașina mică Renault 5 și ceea ce se așteaptă să fie un SUV mic inspirat de clasicul Renault 4L.

Lasă un răspuns