Companiile au spus că expertiza Valeo în asamblarea firelor de cupru îi va permite să utilizeze o densitate mai mare de cupru în stator, rezultând mai multă putere din aceeași cantitate de energie.
Rotorul – partea unui motor electric care se rotește – și arhitectura generală a motorului vor fi proiectate de Renault, au spus companiile.
Tehnologia Renault, pe care o numește Externally Excited Synchronous Motors, este utilizată pe aproape toate vehiculele sale. Un rotor bobinat înlocuiește magneții permanenți găsiți în marea majoritate a motoarelor utilizate astăzi, iar rotorul este excitat mai degrabă de energie electrică decât de un câmp magnetic. BMW folosește o tehnologie similară.
Furnizarea și distribuția de metale rare sunt controlate de China, iar mulți producători de automobile caută să reducă conținutul lor din motoarele lor electrice, dacă nu să le elimine cu totul.
Megane E-Tech Electric este prima salvă dintr-o ofensivă majoră a vehiculelor electrice la Renault, care a fost un pionier cu mașina mică Zoe lansată în 2013, dar riscă să rămână în urma rivalilor de pe piața de masă precum Volkswagen.
Megane va fi urmat de un SUV compact, trei vehicule electrice de înaltă performanță de la marca de mașini sport Alpine, mașina mică Renault 5 și ceea ce se așteaptă să fie un SUV mic inspirat de clasicul Renault 4L.