Metaversul este mult mai rău decât credeai… partea I din IV

Metaversul este mult mai rău decât credeai… partea I din IV. Prima dată a fost Facebook …

Pe 28 octombrie 2021, Facebook a lansat un videoclip care dezvăluie noua lor schimbare de nume. În videoclip, Mark Zuckerberg descrie noua realitate augmentată a Facebook, o realitate în care poți fi orice vrei să fii, unde poți fi văzut, cum vrei să fii văzut, unde poți scăpa de ghearele vieții tale atomizate, trecătoare și singuratice, experimentezi, nu doar o privești și noi asta se numește metavers. Videoclipul a fost un meme înfiorător și distopic, care servește drept glumă, apoi am mers cu toții mai departe. Nu știam că suntem deja în versiunea beta a Metaverse. În 2021, s-a calculat că americanul mediu petrece cinci până la șase ore pe zi pe acel telefon și alte patru ore pe computer. Asta înseamnă că dacă dormi opt ore pe zi, petreci aproape dublu din orele tale de veghe în lumea virtuală decât o faci în lumea reală transmisă de celelalte opt ore din ziua ta de veghe, ore pe care cumva am reușit să le petrecem în lumea reală. Ei bine, acesta este timpul care ar putea fi petrecut în lumea virtuală. Acesta este timpul pierdut care nu face bani pe Facebook. Este o piață complet neexploatată, motiv pentru care Facebook a decis că va duce lucrurile la următorul nivel, punându-și toți banii, toți angajații și chiar schimbarea numelui pentru a duce experiența noastră online către noi culmi.

Algoritmii Facebook au funcționat deja excepțional de bine. Facebook este una dintre principalele forțe din spatele dependenței noastre virtuale. Din acest motiv, Metaversul este dincolo de sinistru, deoarece metaversul creează un precedent, pe care nu l-am mai văzut până acum. Ne vom atașa propria noastră conștiință, propriile noastre vieți, propriile noastre afaceri, propria noastră cultură, societatea noastră de lumea virtuală. Oamenii se căsătoresc în interiorul metaversului. Nu doar a cumpărat o companie virtuală de pantofi care face NFT virtuale și adidași pentru metavers. În prezent asistăm la comercializarea și mecanizarea existenței umane, dar pentru a înțelege întreaga imagine, trebuie să înțelegem persoana din spatele tuturor, pe Mark Zuckerberg. Fiul unui medic stomatolog și a unui psihiatru, Mark Zuckerberg s-a născut și a crescut într-o suburbie bogată a New York-ului, unde urma să urmeze cursurile la Universitatea Harvard. El nu a trăit niciodată în afara culturii elitiste în care s-a născut, la fel ca aproape toți colegii săi asociați, ca reporterii care îl acoperă, sau chiar ca și congresmanul care se preface că îl reglementează, începând de la începuturile afacerilor lui Zuckerberg care au fost întotdeauna pline de controverse și practici de afaceri lipsite de etică.

Zuckerberg a început prima sa afacere web în 2003, în timp ce studia Harvard, cu un site care se numea Face MASH.  A compilat fotografii ale studenților de la Harvard și a permis utilizatorilor să-și evalueze atractivitatea. Dar după ce Harvard a prins acest lucru, Zuckerberg avea să înceapă un nou site inspirat de studenții de la Harvard. Instantaneu, site-ul a câștigat o popularitate enormă. Facebook a fost live pe câteva campusuri universitare. A fost o altă rețea socială lider pe piață în care a fost chiar și prima rețea socială de colegiu lansată de alții mai devreme și cu mai multe caracteristici. Facebook avea doar 150 de mii de utilizatori. Și totuși în acea vară și-au strâns primele 500 de mii de dolari de capital de risc. Și apoi, la mai puțin de un an mai târziu, au strâns încă 12,7 milioane de dolari. Deci, cum a reușit Facebook să strângă atât de mulți bani când utilizarea sa reală a fost atât de mică? Ei bine, din toate punctele de vedere, ceea ce i-a impresionat cel mai mult pe investitori a fost un lucru, în special timpul brut petrecut de utilizatorii activi ai Facebook pe site. Mai mult de jumătate dintre utilizatori s-au întors pe site în fiecare zi, deoarece de la început, site-ul a fost construit pentru a crea dependență. Odată ce consumatorul a devenit dependent, Facebook a adunat toate informațiile și datele și a început să le vândă agențiilor de publicitate pentru un profit considerabil.

Zuckerberg arătase întotdeauna dispreț față de utilizatorii săi. De exemplu, la doar câteva zile după lansarea Facebook, Zuckerberg a trimis un mesaj unui prieten lăudându-se cu faptul că avea informații personale despre toți utilizatorii Facebook și poate oferi informații despre oricine de la Harvard. Au încredere în mine, se lăuda Zuckerberg în timp ce, în același timp, Zuckerberg a asigurat utilizatorii de-a lungul anilor că nu ar trebui să fie îngrijorați de confidențialitatea lor.

Câțiva dintre primii colaboratori ai lui Zuckerberg l-au acuzat că ar fi luat nelegal bani și acțiuni la companie. Au urmat procese și Zuckerberg a plătit, dar nimic din toate acestea nu a împiedicat creșterea Facebook. Compania era acum aproape de două miliarde de utilizatori la nivel mondial, acordându-i lui Zuckerberg o avere netă de peste 70 de miliarde de dolari. În schimb, Zuckerberg își vede propria intimitate. Locuiește într-un mega conac izolat din Hawaii, care este securizat de un zid înconjurător de 6 metri. Și apoi are casa lui în Palo Alto. Zuckerberg a cumpărat patru case adiacente la prețul de 30 de milioane de dolari doar pentru a servi drept tampon suplimentar de confidențialitate. Iar când Zuckerberg este acolo, camera lui este acoperită cu bandă de mascare, deoarece Zuckerberg nu are încredere în nimeni. Dar majoritatea publicului său permit Facebook să adune o cantitate tot mai mare de informații intime despre fiecare dintre utilizatorii săi. Facebook știe site-ul pe care îl vizitează, evenimentele la care participi, vehiculele pe care le folosești. Deoarece Facebook este atașat la atât de multe alte site-uri, chiar știe istoricul dvs. de navigare chiar și atunci când nu utilizați Facebook.

Metaversul este mult mai rău decât credeai… partea I din IV . Urmează partea a doua.

 

sursa: youtube.com

Articole similare

Lasă un răspuns

Back to top button