Șapte branduri uriașe reinventează marketingul în metaverse

Șapte branduri uriașe reinventează marketingul în metaverse.

Cu doar câteva săptămâni în urmă, mulți nu auziseră niciodată de metavers, dar de când Mark Zuckerberg a anunțat rebranding-ul Facebook la Meta la sfârșitul lunii octombrie, metaversul este peste tot în știri. Ieri, și Microsoft și -a anunțat călătoria în metavers, iar în săptămânile următoare, probabil că toate firmele Big Tech vor urma într-un fel sau altul. Cu cât mai multe companii își anunță prezența metaversului, cu atât mai important va fi acest succesor al internetului social. Bun venit pe internetul captivant.

Niciun articol despre metavers nu este complet fără o referire la originea lui. Metaversul este un termen inventat de romancierul Neal Stephenson în romanul său din 1992 „Snow Crash”. Romanul definește metaversul ca un loc în care oamenii folosesc căști de realitate virtuală pentru a interacționa într-o lume a jocurilor digitale. Romanul a ajuns să se bucure de statutul de cult, în special în rândul antreprenorilor din Silicon Valley, iar HBO transformă cartea într-o serie.

Acest interes și fascinație a metaversului au multe firme de tehnologie care lucrează în prezent la unele sau mai multe părți ale metaversului. Totuși, nu vă așteptați ca metaversul, așa cum este prezentat în Ready Player One , să fie disponibil în curând. Cea mai mare parte a tehnologiei nu este pregătită și încă trăim în web 2.0, un internet centralizat și închis controlat de Big Tech, exact opusul a ceea ce trebuie să fie metaversul pentru a deveni un succes.

Cu toate acestea, vedem primele semne ale unui metavers în devenire. Există deja o mulțime de spații metaverse închise disponibile, inclusiv Fortnite, Roblox, VR Chat sau Minecraft. Există avatare care se plimbă prin spațiul cibernetic, dezvoltate de companii precum Ready Player Me , iar nebunia NFT a ajuns deja la miliarde de dolari.

Metaversul: Următorul mare salt

În ciuda faptului că provine dintr-un roman științifico-fantastic, metaversul a devenit unul dintre cele mai populare cuvinte la modă și cea mai recentă obsesie din lumea tehnologiei. În ultimii ani, companiile au turnat milioane, sau miliarde, în cercetare și dezvoltare. Acest lucru face ca metaversul să fie o viziune pentru viitor pe care pariază directori generali de tehnologie precum Mark Zuckerberg și Satya Nadella pentru a fi următorul mare salt în evoluția internetului.

În următorii ani, metaversul va fi un loc în care lumea digitală și lumea fizică se ciocnesc în ceea ce unii oameni deja numesc phygital. Satya Nadella a descris-o într-un mod excelent când a spus că metaversul va „ încorpora computerul în lumea reală și va încorpora lumea reală în calcul ”.

În acest mediu fizic, oamenii pot rătăci pentru a fi cu prietenii, a participa la evenimente, a vizita locații noi și a cumpăra bunuri și servicii (digitale). Jocurile video multiplayer online au oferit o privire asupra multor dintre aceste realități. Deși aceste medii închise împiedică orice interoperabilitate (una dintre caracteristicile critice ale metaversului), ele au demonstrat unele dintre ideile și modalitățile noi de implicare care pot fi atinse. Unul dintre pionieri este Fortnite, care în ultimii ani și-a extins produsul, găzduind concerte, evenimente de marcă și multe altele în lumea sa digitală . Fortnite și alte platforme ne-au arătat cum metaversul va schimba marketingul pentru mărcile de consum.

Ascensiunea iCommerce

Maury Rogow, CEO al Rip Media Group de la Hollywood, observă că retailul va fi unul dintre cele mai mari sectoare din metavers . Aceasta este o realizare care intră încet în perspectivă, cu atât mai mult după pandemia de COVID. Măsurile de blocare din cauza Covid-19 și politicile de lucru de la domiciliu au împins mai mulți oameni să cumpere bunuri și servicii online. Între 2020 și august 2021, industria globală de comerț electronic a crescut cu 25,7%. În plus, se prevede că sectorul va crește cu încă 16,8%, ducând vânzările globale de comerț electronic la nivel mondial la 4,921 trilioane de dolari înainte de sfârșitul anului.

Această creștere este suficientă pentru a crește concurența, iar mărcile de viitor caută noi modalități de a intra în legătură cu clienții lor. În următorii ani, vom observa o creștere semnificativă a achizițiilor Direct-to-Avatar (D2A), ceea ce înseamnă că produsele digitale sunt vândute și utilizate numai în lumea digitală.

Consumatorii se obișnuiesc acum cu realitatea cumpărăturilor și a socializării digital prin intermediul rețelelor de socializare, dar și folosind filtre AR, jocuri video, conținut interactiv imersiv și în timp real. Acest lucru, împreună cu faptul că durata medie a atenției umane este de 8 secunde , i-a determinat pe retaileri să redefinească modul în care interacționează și își vând produsele.

Acest lucru va avea ca rezultat o ramură complet nouă a comerțului online, pe care o numesc iCommerce (comerț immersiv). iCommerce este activitatea de cumpărare și experimentare a produselor digitale pe internetul imersiv, cel mai probabil într-unul dintre numeroasele (viitoare) spații metaverse. La fel ca la începutul comerțului electronic, acei jucători care au fost primii care au explorat acest nou domeniu vor beneficia cel mai mult. Cu toate acestea, în metavers, afacerile ca de obicei nu te vor duce prea departe. Creativitatea este o condiție prealabilă pentru a reuși în internetul captivant și iată șapte companii care duc asta la următorul nivel. Deci, haideți să vedem care comercianți sunt deja nativi metavers.

7 companii care explorează metaversul

Metaversul va deveni o componentă semnificativă a strategiilor de succes ale mărcii. Odată cu dezvoltarea unui ecosistem captivant, comercianții cu amănuntul vor avea noi modalități de a crește loialitatea mărcii și de a se implica cu (viitorii) lor clienți, oferind o experiență unică. Mai jos sunt șapte companii care folosesc modalități noi și extrem de inovatoare de a intra în legătură cu clienții lor. Fiind primele la metavers, aceste companii arată cum marketingul poate fi distractiv și captivant.

1. Wendy’s – Păstrarea Fortnite proaspătă

În 2018, Fortnite a introdus un nou eveniment numit Food Fight , care le-a permis jucătorilor să-și reprezinte restaurantul digital preferat, Durr Burger (Team Burger) sau Pizza Pit (Team Pizza) și să lupte între ei, ultima persoană aflată în picioare fiind declarată câștigătoare. Wendy’s a decis să se alăture jocului pentru a face din reclamă divertismentul publicului . Ei au descoperit că burgerii de la Durr Burger au fost depozitați în congelator, ceea ce este împotriva celebrei politici a lui Wendy de a nu folosi niciodată carne de vită congelată.

Imagine: Wendy’s / Fortnite

Wendy’s a văzut imediat o nouă oportunitate de a-și face publicitate „carne de vită proaspătă, niciodată congelată”. Au intrat pe Twitch, au creat un personaj care seamănă cu mascota mărcii, l-au aruncat în Fortnite și au început să distrugă toate congelatoarele din modul Food Fight al jocului, în loc să omoare alți jucători. Wendy’s și-a transmis în direct misiunea pe Twitch, invitând sute de mii de jucători să vizioneze și să li se alăture distrugând congelatoare în loc să omoare alți jucători. Pe parcursul a nouă ore de streaming, au fost vizionate peste 1,5 milioane de minute pe Twitch și a existat o creștere cu 119% a mențiunilor de marcă pe rețelele sociale. Mișcarea a dat roade, Wendy’s câștigând chiar mai multe premii, inclusiv opt Cannes Lions .

2. Coca-Cola – Licitarea NFT-urilor

În iulie 2021, Coca-Cola a lansat o colecție de jetoane nefungibile (NFT) care a adus 575.000 USD într-o licitație online. Compania s-a bazat pe puterea mărcii sale pentru a-și avansa colecția și a strânge peste 500.000 USD pentru caritate în 72 de ore. Oana Vlad , Director Sr Coca-Cola Global Strategy, a remarcat că trecerea în NFT și metaverse este bine poziționată pentru a oferi clienților „ aceleași experiențe iconice și optimiste cu care sunt obișnuiți în viața reală în lumea digitală ”.

Coca-Cola a scos la licitație patru NFT-uri multisenzoriale, inspirate de prietenie, prin intermediul pieței OpenSea, de Ziua Internațională a Prieteniei. A fost scos la licitație ca o singură cutie de pradă, o joacă pe caracteristica populară a jocului video care implică cutii misterioase sigilate. Câștigătorul nu numai că a devenit proprietarul acestor patru NFT, dar câștigătorul a primit și un frigider fizic din lumea reală, aprovizionat cu sticle de Coca-Cola și surprize suplimentare.

Licitația NFT a avut ca rezultat o explozie puternică în comunitatea cripto și a prezentat Coca-Cola ca un brand inovator care știe foarte bine unde sunt clienții săi.

3. Gucci – Vând pungi digitale care sunt mai scumpe decât geanta fizică

Tot în 2021, Gucci a colaborat cu Roblox prin vânzarea mai multor articole Gucci rare pe platforma Roblox. Timp de două săptămâni, casa de modă a creat o expoziție unică de grădină virtuală, accesibilă exclusiv pe Roblox. Expoziția virtuală a făcut parte din Gucci’s Archetypes, o experiență multimedia captivantă de 2 săptămâni din Florența, Italia, care a explorat și a sărbătorit cea de-a 100-a aniversare a mărcilor.

Expoziția fizică a pătruns în lumea campaniilor publicitare Gucci și a cuprins în mare parte inspirații precum muzică, artă, călătorii și cultura pop. Fiecare locație a fost împărțită în săli de expoziție după temă, care reproduceau lumea diversă și fascinantă a campaniilor publicitare Gucci. Cu tehnologie de ultimă oră, meșteșuguri realizate de artizani cu cea mai mare precizie și design interior inovator, expoziția a prezentat spațiul divers și captivant și i-a făcut pe vizitatori să se simtă ca și cum ar fi în campaniile publicitare Gucci.

Timp de două săptămâni în mai, spațiul virtual Gucci Garden a fost disponibil pentru toată lumea pe Roblox. Cei care au participat au putut să vadă și să experimenteze viziunea, estetica și filosofia incluzivă a directorului de creație al mărcii, Alessandro Michele, prin intermediul a 15 campanii publicitare anterioare realizate de Gucci. Casa a lansat articole în ediție limitată, cum ar fi genți virtuale, pe platformele Roblox .

Experiența Roblox a imitat experiența fizică, permițând utilizatorilor Roblox să cumpere îmbrăcăminte digitală disponibilă doar pentru o perioadă limitată de timp, creând un sentiment de deficit și crescând prețurile. Unele dintre aceste articole au fost revândute la prețuri ridicole, cu o geantă Gucci Dionysus With Bee revândută în cele din urmă pentru 350.000 de Robux, moneda în joc a platformei, sau 4.115 USD, ceea ce reprezintă mai mult decât valoarea de vânzare cu amănuntul a unei pungi fizice de 3.400 USD. Totuși, cumpărătorul a primit doar un set de pixeli exclusivi care să fie utilizați exclusiv în cadrul platformei Roblox, nu genul de interoperabilitate la care s-ar aștepta de la o geantă de 4.115 USD.

De atunci, expoziția a vizitat mai multe orașe din întreaga lume, inclusiv Shanghai, Tokyo, Los Angeles și Paris. Datorită restricțiilor de călătorie din cauza pandemiei, Gucci a decis, de asemenea, să creeze un tur virtual al grădinii sale Gucci, care este încă disponibilă . Vizitatorii sunt tratați cu arcuri mitice, exploratori spațiali, cai, îngeri și extratereștri, precum și călătorii spectaculoase care explorează viziunea lui Alessandro Michele . Ei pleacă după ce au experimentat un mod unic și captivant de cumpărături atât în ​​lumea digitală, cât și în cea reală.

4. Louis Vuitton – Louis The Game

Metaversul promite o viață extrem de conectată . Va aduce înainte o revoluție digitală în care viețile noastre fizice și virtuale converg pe deplin. Vom fi conectați în moduri de neimaginat, în timp ce fiecare entitate din lumea digitală va trebui să fie reprezentată. Aceasta înseamnă că obiectele pot fi deținute, vândute sau transferate în metavers – aici intervin jetoanele nefungibile (NFT). Tehnologia NFT va acorda deținătorilor dreptul de proprietate asupra obiectelor digitale.

Acesta este un concept pe care Louis Vuitton încearcă să-l valorifice. În recentele lor sărbători pentru nașterea lui Louis Vuitton (4 august 1821), casa de modă a dezvoltat: Louis The Game ; un joc video care combină moștenirea, inovația și arta NFT. Are în rol principal Vivienne, un personaj jucăuș care seamănă cu Louis Vuitton. Jucătorii din joc pot călători într-o lume în care explorează moștenirea caselor de modă de-a lungul anilor și colectează lumânări monograme, care servesc drept chei pentru a accesa mai multe niveluri.

Jocul integrează tehnologia blockchain de ultimă oră, incluzând 30 de NFT. Casa de modă a colaborat cu artistul digital Mike ‘Beeple’ Winkelmann pentru a dezvolta 10 dintre cele 30 de NFT. Zece dintre acestea au fost create de artistul digital Mike Winkelmann. Domnul Winkelmann, care poartă și numele de „Beeple”, este un artist desăvârșit a cărui operă cea mai notabilă este Everydays: the first 5.000 days . În martie 2021, această lucrare a fost vândută pentru 69,3 milioane de dolari, ceea ce reprezintă recordul actual pentru orice opera de artă digitală.

În joc, disponibil atât în ​​Apple Store, cât și în Google Play, NFT-urile vor apărea aleatoriu pe măsură ce jucătorii trec prin diferitele niveluri ale jocului. Sunt obiecte de colecție, dar nu sunt de vânzare. Apoi au șansa de a obține și stoca NFT-urile într-un portofel digital pe care utilizatorii îl pot accesa numai după sfârșitul anului. Jocul este distractiv și transgenerațional, având în vedere moștenirea casei de modă și NFT-urile. Louis Vuitton speră că, prin joc și evoluțiile viitoare, colecția de NFT va atrage și menține clienții în lumea modei lor.

5. Burberry – Onoarea Regilor

La fel ca Louis Vuitton, Burberry se aventurează în metavers, intenționând să ofere clienților săi o experiență plăcută care se apropie de cea din lumea reală. Brandul de modă a colaborat recent cu jocul video Honor of Kings , aducând modele Burberry în joc. Colaborarea este inspirată de fascinația Burberry pentru modă și de relația unică împărtășită între oameni și natură. Acest lucru se vede bine în Yao, protagonista feminină. Îmbrăcămintea și capacitatea ei de a se transforma într-o căprioară întruchipează spiritul naturii și expresia codului casei Burberry a modei în lumea animalelor.

În joc, ajungem să-l vedem pe Yao în două seturi de ținute. Primul este un trenci din bumbac bej, care observă în interior cecul Burberry. Ținuta vine și cu cizme înalte, top decupat și pantaloni scurți. Colecția S/S 21 a lui Tisci a inspirat a doua ținută pentru Burberry . Include o vestă cu brodare cu cristale, pantaloni cu salopete, un trenci albastru regal și cizme neagră din piele. Orice fan interesat de oricare dintre ținutele din joc poate intra online pentru a le achiziționa și în orice magazin Burberry din apropiere.

A aventura în lumea jocurilor video este ceva nou pentru casa de modă din Londra. Colaborarea cu Honor of Kings va ajuta casa de modă să exploreze și să înțeleagă mai bine relația oamenilor cu aventura și metaversul. Acesta este un lucru pe care Josie Zhang, președintele Burberry China , îl consideră puternic. Într-un interviu, ea a declarat că: „Permițând clienților noștri chinezi să exploreze produse virtuale prin intermediul jocurilor online, ne putem conecta cu comunitățile noastre într-un mod care rezonează cu ele. A fost fantastic să lucrăm atât de strâns cu Tencent încât aduceți viață acestei noi experiențe pentru clienți.” Colaborarea este într-adevăr un pas înainte spre modul în care moda și jocurile pot fuziona pentru a atrage și menține clienți.

6. Balenciaga – Moda digitală în Fortnite

Pe 13 septembrie 2021, Kim Kardashian a doborât o ținută complet neagră de la Balenciaga la Gala Met . Ținuta ei a atras multe conversații online, chiar și cu comunitatea Fortnite. Unii din comunitate au văzut o comparație strânsă între ținuta ei și personajele blocate din jocul video . Zvonurile s-au adeverit când Balenciaga a anunțat că a colaborat cu Epic Games, dezvoltatorul Fortnite, pentru a aduce în joc hainele și îmbrăcămintea semnăturii casei de modă.

Colecțiile iconice ale Balenciaga inspiră îmbrăcămintea: noul set de ținute Balenciaga Fit pentru jucători introduce un aspect proaspăt pentru patru dintre personajele preferate ale fanilor Fortnite – Doggo, Ramirez, Knight și Banshee . Noile ținute sunt completate cu fundaluri exclusive Balenciaga, târnacopi și multe altele, pentru ca jucătorii să se exprime în moduri complet unice.

Pentru a însoți lansarea setului de îmbrăcăminte digitală, cele două companii au debutat și o campanie de lookbook de viață condusă de comunitate prin Strange Times Featured Hub din Fortnite . În centrul campaniei se află magazinele Balenciaga care apar în Fortnite și prezintă moda comunității virtuale pe panouri publicitare, amestecând expresia de sine a jucătorului cu elemente neașteptate.

Imagine: Fortnite

Ambele mărci au debutat, de asemenea, o colaborare limitată de îmbrăcăminte fizică, disponibilă exclusiv în anumite magazine Balenciaga și Balenciaga.com. Noua linie include pălării, tricouri, hanorace și multe altele inspirate de punctul de interes preferat al comunității (POI) Retail Row și a fost pusă în vânzare la nivel global din 20 septembrie. Adam Sussman, președintele Epic Games, și-a exprimat încrederea în colaborare declarând , „Expresia de sine este unul dintre lucrurile care îl fac pe Fortnite atât de unic și nu ar putea exista un prim partener de modă mai bun decât Balenciaga, care să-și aducă modelele autentice și cultura de tendințe pentru milioane de jucători din întreaga lume.”

7. Nike – Crearea de experiențe captivante

Intenționând să rămână relevantă și un retailer de top, Nike s-a scufundat profund în metavers, creând experiențe digitale complet captivante, conduse de utilizator, care se conectează cu oferta lor fizică. Compania a angajat chiar și un Director de Inginerie Metaverse . Compania a folosit instrumente de realitate augmentată (AR) pentru a reuni inovațiile în modă, divertisment și jocuri. La începutul acestui an, compania a dezvăluit o experiență interactivă care utilizează realitatea virtuală și augmentată în procesul său de vânzare cu amănuntul.

În perioada 4 – 11 februarie 2021, clienții au putut vizita Casa Inovației Nike din New York. Folosind pur și simplu telefoanele mobile și alte instrumente virtuale și de creștere, vizitatorii ar putea explora o recreare virtuală a Parcului de Stat Smith Rock din Oregon. Vizitatorii ar putea accesa cu ușurință Casa Inovației printr-o listă de verificare personalizată și o hartă digitală la accesarea lumii virtuale. Activitățile din locație au fost realizate cât mai interactive și distractive cu scopul de a intriga clienții. Pentru a realiza acest lucru, casa de modă a colaborat cu Hovercraft , o companie cu experiență de brand.

Matt FaJohn, partener la Hovercraft, observă că Nike a valorificat un instrument util pentru a spune și a transmite digital o poveste prin utilizarea AR și scanarea codurilor QR. Mai ales în perioadele de distanțare socială, astfel de experiențe personale pot fi utile pentru a continua legătura cu clienții.

Cu toate acestea, crearea de experiențe virtuale, imersive nu este singura modalitate prin care Nike explorează metaversul. Nike se pregătește în liniște să intre în metaverse și să vândă versiuni digitale ale îmbrăcămintei lor de adidași de marcă în diferite spații metaverse. Bloomberg raportează că Nike depune șapte solicitări de a folosi emblematica lor sigla swoosh și sloganul „Just Do It” în produsele virtuale. Se pare că intrarea în metavers este o prioritate pentru Nike, iar consumatorii se pot aștepta la câteva lansări virtuale în lunile următoare.

Gânduri finale

Metaversul va schimba complet modul în care interacționăm cu mărcile. Metaversul va afecta industriile, dar companiile care pot beneficia cel mai mult de pe urma metaversului sunt mărci globale de consum. Datorită naturii sale, internetul imersiv va permite un angajament prelungit cu mărcile, atâta timp cât aceste experiențe sunt unice, creative și sociale.

Exemplele de mai sus arată că, odată cu metaversul, marketingul nu va mai fii ca de obicei. În schimb, va fi distractiv, iar marketerii vor fi legați doar de creativitatea și resursele lor. Cerul va fi limita. Pentru consumatori, asta înseamnă că ne putem aștepta la niște experiențe captivante fantastice în anii următori, ceea ce poate crește loialitatea față de brand pentru cei care se aventurează mai întâi în metavers.

Lasă un răspuns