Europa are nevoie de 65 de milioane de încărcătoare pentru vehicule electrice până în 2035
Europa are nevoie de 65 de milioane de încărcătoare pentru vehicule electrice până în 2035.
Europa va avea 130 de milioane de vehicule electrice pe drumuri până în 2035, potrivit unui raport comun al Ernst & Young și asociația comercială Eurelectric din industria electrică. Proiecțiile raportului arată că flota de vehicule electrice din Europa crește de la baza sa actuală de mai puțin de 5 milioane la 65 de milioane până în 2030 și apoi se dublează în următorii cinci ani.EY estimează că continentul va avea nevoie de 65 de milioane de încărcătoare pentru a alimenta aceste mașini, camioane și autobuze, cu 85% din prize instalate acasă.
Adoptarea rapidă de către Europa a vehiculelor electrice prezintă două sarcini mari pentru furnizorii de utilități. Primul este de a construi o rețea de 9 milioane de încărcătoare în afara casei de-a lungul drumurilor, la locurile de muncă și la centrele de încărcare a flotei. Există aproximativ 445.000 de conectori publici instalați în toată Europa, conform ultimului număr de la BloombergNEF.
„Ne-a luat 10 ani să instalăm 400.000 de încărcătoare”, spune Serge Colle, liderul global al energiei și resurselor EY. „Acum va trebui să facem aproximativ 500.000 în fiecare an până în 2030 și aproximativ 1 milion în fiecare an între 2030 și 2035.”
EY estimează că suma pentru această construcție va fi de 62 de miliarde de dolari, fiind necesare încă 72 de miliarde de dolari pentru a instala 56 de milioane de încărcătoare rezidențiale.
„Este mult mai ieftin să construiești un pic prea mult astăzi și să ai acel tampon necesar, decât să aștepți și să afli prea târziu că suntem în lipsă”, spune Kristian Ruby, secretar general al Eurelectric. Amplificarea mașinilor electrice va coincide cu o creștere a generării de energie regenerabilă, cu electrificarea încălzirii și cu o creștere a condițiilor meteorologice extreme.
„Este absolut esențial să nu stăm pe mâini și să așteptăm”, a spus Ruby. „Acesta este un deceniu de lucru.” Pe lângă supravegherea instalării a milioane de încărcătoare, industria de utilități din Europa va trebui să gestioneze o sarcină crescută a rețelei. De-a lungul coridoarelor de autostrăzi, unde șoferii se vor aștepta la încărcare rapidă la cerere, vehiculele electrice ar putea crește sarcinile de vârf cu 90%, conform calculelor EY. Gestionarea acestor creșteri, spune Colle, va necesita sisteme solare și de stocare a energiei la fața locului la stațiile de încărcare.
În mediile rezidențiale urbane, EY se așteaptă ca cererea de taxare să crească seara, când șoferii se întorc de la locul de muncă, provocând potențiale creșteri ale sarcinii de vârf de 86%. Pentru a atenua aceste vârfuri, furnizorii de energie electrică vor trebui să ofere stimulente șoferilor să încarce în orele de vârf și să reintroducă în rețea energia de la bateriile auto, ceea ce înseamnă că atât casele, cât și mașinile vor avea nevoie de capabilități de încărcare bidirecțională. Cu astfel de atenuări în vigoare, conform raportului, utilitățile ar putea reduce creșterile cererii de vehicule electrice cu mai mult de o cincime.